Перейти до основного вмісту

ДНЗ «Ананьївський професійний аграрний ліцей»




Позакласний захід з  хімії.
Брейн-ринг «Віват, Хімія, віват!»






Підготувала:
 викладач  хімії, біології та екології
Дамаскіна Тамара Василівна
                                                                  2018 р



Брейн-ринг – захоплююча інтелектуально-пізнавальна гра, призначена для розумового розвитку дітей, вдосконалення і тренування їх пам'яті, мислення та уяви.
Основні цілі:
освітня мета: закріплення та розширення набутих знань з хімії;
практична мета:
 застосування набутих знань, умінь і навичок на практиці;
виховна мета:
 згуртування колективу, розвиток навичок роботи в команді;
розвиваючі цілі:
 формування вмінь і навичок використовувати наявні знання при вирішенні проблемних ситуацій, формування вмінь виступати перед аудиторією, формулювати свої думки, демонструвати свій артистизм, працювати з різноманітними джерелами інформації.

Хід заходу
І. Організаційний момент.
 Учні об’єднуються в дві команди, які заздалегідь отримали завдання: назвати
свою команду, обрати капітана, девіз, привітання до суперника та журі, опрацювати
задану літературу. Із запрошених гостей формується журі. Проводиться
жеребкування, щоб визначити порядок участі команд у змаганнях. За правильні
відповіді команді нараховуються бали.
ІІ. Оголошення теми, мети заходу.
Слово викладача.
Шановні учні! На кінець навчального року ви отримали певні знання з хімії. Сьогодні ми проводимо брейн-ринг між двома командами і побачимо їх глибокі знання, кмітливість, артистичні здібності учасників та їх вміння сприймати з гумором як перемогу так і поразку, адже це тільки гра.
 Отже, розпочинаємо наш брейн-ринг.
ІІІ. Основний зміст заходів

 Сьогодні ми проведемо брейн-ринг з хімії між учнями 90 та 91 електромонтерів.
На сцену запрошується команда 9о електромонтерів:
1.     Марценковський Артур;
2.     Жуматій Влад;
3.     Кузьмичов Максим;
4.     Баркар Анатолій;
5.     Лопата Руслан;
6.     Желіховський Андрей;
7.     Гінцер Андрій;
8.     Левченко Олег.
На сцену запрошується команда 91 електромонтерів.


 Оголошуємо склад журі:
Голова журі—Медюк Галина Андріївна;
Іванова Наталя Миколаївна;
Петрусенко Любов Всеволодівна;
Коваль Юля(2 кухар;пекар);
Паньків Л          (7 кухар;пекар)
Допомагає нам Шаповаленко Ігор Олександрович.
Капітани команд розіграють, хто буде виступати першим.
запрошуємо команду 90 електромонтерів
1. Конкурс.  Візитна картка команди
Команди по черзі оголошують свою назву, девіз, музиче привітання.  
Дві команди: «Електрон» та «Протон»
1 команда «Електрон» оголошує свою назву, девіз.
Ми покажемо, що вмієм!
Ми здивуємо усіх.
Приготуйтеся, команди,
Наш хімічний всім привіт!   Музичне привітання: пісня про хімію.
2 команда «Протон» оголошує свою назву, девіз.
Хімію вивчай охоче—
І в халепу ти не вскочиш!
Будеш знати про неї все.
Вона користь принесе!            Музичне привітання: пісня про хімію.
 2 конкурс. Розминка.
Команди ставлять  по чотири питанні своїм суперникам, що вимагають швидкої відповіді.
За відсутності відповіді гравці кажуть: «Далі».
Перша команда.
1. Найтугоплавкіший метал
 2 . Елементи, сполуки яких використовуються у виробництві сірників
 3. Як припинити горіння?
 4. Який метал показує температуру?

 Друга команда.
1. Який оксид у твердому стані називають «сухим льодом»?
2. Чим можна «погасити» соду?
3. Який неметал світиться в тем­ряві?
4. Бром це метал чи неметал?

3 конкурс: Конкурс капітанів
Капитани сами обирають паперці із запитаннями( по 2 запитання кожному)
1.     До назви якого хімічного елемента потрібно додати дві літери, щоб отримати назву корабля, який  затонув, зіткнувшись із айсбергом? (Титан—Титанік)
2.     До назви якого хімічного елемента слід додати в кінці одну літеру, щоб отримати слово, яке означає необхідність повернення кому-небуть чого-небуть? (Бор—Борг)
3.     Від назви якого хімічного елемента , викинувши останні три літери, можна утворити назву людини, яка вміє чаклувати.( Магній—Маг)
4.     Від назви якого хімічного елемента, відкинувши першу літеру, можна утворити назву спиртного напою?            (Хром—ром)
Конкурс капітанів продовжується. Для них спортивний конкурс.
Капітани повинні як мого більше пострибати на скакалці за одну хвилину . А ми будемо рахувати усі разом.
Далі музична перерва1.
Слово жюрі.

4.Бліц-турнир.
За 30 секунд гравці повинні дати як найбільш відповідей.
Питання задає викладач. Якщо не знаєте відповідей, говоримо:   «Далі»
І команда
1. Нестача якого хімічного елементу приводить до карієсу зубів?
2. Який метал притягується магні­том?
3 Яка кислота є в шлунковому соці людини?
4. Який метал є в молоці?   
5. Як по-іншому назвати ацетилсаліцилову  кислоту?
6. Яка формула кухонної солі?
7. Які водорості містять йод?
8. Який метал найкраще проводить струм?
9. Який метал може намагнічуватись?
10.  Слово срібло, а мовчання
11.  Речовина, яка прискорює хід реакцій, а сама не витрачається.
2 команда.
1. Коли молоко скисає, яка утво­рюється кислота?
2. Як по-іншому назвати аскорбі­нову кислоту?
3. Який мінерал найтвердіший?
4. Який метал показує температуру?
5. Чим ми дихаємо?
6. Якого газу в повітрі найбільше?
7. З чого виготовляють папір?
8. Хто створив періодичну систему?
9. Що важче: кілограм заліза чи свинцю?
10.  Без чого не зварити ні борщу, ні каші?
11. Силіцій –це метал чи неметал?    
 
5. Конкурс «Заморочки з бочки"
Члени команди(4) витягує собі питання. Обговорюють його усі разом і відповідають
за 1 хвилину.
1 команда.
1.   Яку речовину Леонардо да Вінчі назвав «соком життя»? (вода)
2.  За його здатність світитися в темряві алхімік Бранд назвав його «холодним вогнем» (білий фосфор)
3.  Одна із найбільш титулованих корисних копалин, «королева енергетики», «королева копалин». Раніше її називали «зеленою олією», а за часів Бориса Годунова – «густою водою, що горить» (нафта)
4.   Г.-Х. Андерсен написав казку про солдатика, вилитого з цього металу(олово)

2 команда
1.   У прислів’ї його пропонують кувати поки воно гаряче (залізо).
  2. Чий це вислів: «Палити нафту – це все одно, що палити асигнації»
     (Д. І. Менделєєв)
3. Які коштовні прикраси не можна довго зберігати, не одягаючи їх? (Перли.
Коли вони стикаються з шкірою людини, то вбирають вологу і зберігаються
4.  «Ти не маєш ні смаку, ні запаху, ні кольору, тобою насолоджуються. Ти не
просто необхідна для життя, ти і є життя».
Про що говорить Антуан де Сент Екзюпері. (вода)

6 конкурс.
 Чорна скринька.
 Капітану завязують очі, і той,керуючись указівками-підсказками членів  тільки своєї команди, називають предмет(по три предмети для кожного капітана)
1команда.
1.   Цей предмет ми використовуємо на уроках хімії.
2.   Цей предмет виготовлений із скла
3.   Він має невелики розміри
4.   Його можна нагрівати.
5.   В ньому проводять реакції.
2 команда
1.   цей предмет має форму кулі
2.   Він виготовлений із скла
3.   У ньому є нитка із вольфраму
4.   Він може світитися
Якщо нічия, завязуємо очі двом капітанам. Третій предмет.
1.  Цей предмет виготовлений із сталі
2.  У цьому предметі закріплюють пробірки для того, щоб зробити хімічну реакцію. Штатив.
Музична пауза2.Виступає учень 2 МСТУ Самарський Едуард.
Слово жюрі

 7. Конкурс «Маска, відкрийся».
Капітани дістають папірці з описом елементу
За хвилину, порадившись, ви повинні відгадати назву елемента.
1 команда
Маска 1.
Я не менш гарна, ніж золото і дуже на нього схожа. Мій рід дуже старовинний, йому приблизно 7 тисяч років. З моєю допомогою 5 тисяч років тому спорудили 147 метрову піраміду Хеопса. З мене виготовили щит герою троянської війни Ахіллу. Я дуже музикальна, у мене чудовий голос. Я вмію зцілювати, без мене у людини розвивається недокрів'я, слабкість. Хто я? (мідь).
Маска 2.
  Мене вважали милістю Божою, символом миру в східних країнах. Я дорожча за золото, бо без мене не можна обійтись. (сіль - NaCl)

2 команда
Маска 1.
В стародавні часи деякі народи цінили мене більше, ніж золото. Вважається, що я прибулець із космосу. Я і воїн, і трудівник. У мене справжня чоловіча робота. Без мене людина слабка і немічна. Мій покровитель – бог війни. Хто я? (залізо).
Маска 2.

Моя назва означає безжиттєвий? Хто я? (Нітроген)
 Конкурс 6. Відгадай-ка
1 команда.
Метал  я  кольоровий,
І провідник  чудовий,
У  проводах  я  також є.
Відгадай  ім’я  моє.           (Мідь)

Кислота  я  найсильніша,
Нелетка  і  масляниста.
У  кислотному  ряду
Командиром  я  стаю.         (Сірчана  кислота) 

3.Є  складна  речовина,
   Що  містить  Оксиген  вона.
   З  двох  елементів
   Складається,
   І  як  вона  називається ?      (Оксид)

4. Я  - елемент  усім  відомий,
В  повітрі  майже  невагомий,
Мене  рослини  полюбляють,
На  номер  схожий  всі  це  знають.  (Нітроген)
2 команда.
1. Хто  я ?  Знаєте  чи  ні ?
    Добре,  трохи  підкажу !
    Кожною  гранню  я  блищу!
    Блиск дивує  мій  всіх  вас.
    Впізнаєте ?  Я - …        (Алмаз)

2.Струму  добрий  провідник,
   у  світі  третій  мандрівник,
   З  букви  “А”  я  починаюсь.
   Сріблясто– білий  , ще й  згинаюсь.     (Алюміній)

   3. Господарці  необхідна ,
      І  при  випичці  потрібна.   (Сода)

4. Я - газ найлегший і безбарвний,
 Не отруйний і нешкідливий,
Об'єднуючись з киснем,
А для пиття даю всім  воду. (Водень)
Музична пауза 3. Послухаєм журі
8. Конкурс вболівальників. Як ми знаємо хімію.
1.     Яка латинська назва води?( Аква)
     2.    Єдиний рідкий метал (Ртуть)
     3.    Атоми якого металу надають крові червоного кольору?( Заліза)
     4.    Назвіть формулу кухонної солі?(NaCI)
     5.    Що називають «білою смертю»?(*сіль)
6.      Найтвердіша природна речовина. (алмаз)
7.     Назва якого елемента означає безжиттєвий? (Нітроген)
8.      Що спільне містять всі кислоти?
9.      Яка кислота міститься у кислотних дощах?
10.                        Який із учених хіміків був сімнадцятою дитиною у сім’ї (Д.І. Мендєлєєв).

Методичний коментар: перетворити вислів на відоме прислів’я чи приказку
1. Порція цього продукту вагою 20 грам може зіпсувати харчовий продукт вагою 200 кілограм (Ложка дьогтю псує бочку меду)
2. За переклад кожного речення – 1 бал)
Не все Аурум блищить.
Білий як кальцій карбонат.
Ферумний характер.
Слово – Аргентум, а мовчання – Аурум.
За купрумний гріш повісився.
Багато Н2О витекло.

А зараз слово надається журі, яке не тільки оголосить результати гри, а й назве найактивніших, найартистичніших учасників.
(слово журі. Нагородження переможців)
Вітаю всіх переможців і дякую всім учасникам брейн-рингу




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 28.04.2020. Група 92 електромонтерів. Урок №35 Тема. Типи звязків між популяціями різних видів в екосистемах. Домашнє завдання. 1. Дайте означення понять трофічний рівень, трофічний ланцюг, трофічна сітка. 2. Схарактеризуйте типи зв'язків між популяціями різних видів в екосистемах. 3. Наведіть власні приклади таких зв‘язків. 4. На закріплення п роаналізуйте наведену трофічну сітку й дайте відповіді на запитання: Які організми розміщені на першому трофічному рівні?  На якому трофічному рівні розміщені миша та коник?  Які організми живляться рослиноїдними тваринами? Трофічні зв'язки.   Ці зв'язки виникають тоді, коли організми одного виду живляться організмами іншого (живими особинами, їхніми рештками або продуктами їхньої життєдіяльності). Функціонування екосистеми пов'язане з перетворенням енергії. Основним джерелом енергії більшості екосистем є сонячне світло, яке фототрофи перетворюють на енергію хімічних зв'яз...
  23.03.2021. 95 трактористів. Біологія і екологія. Урок №46. Тема. Практична робота №3 "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовища існування" Зробити  звіт  практичної роботи у робочому зошиті. 1.        Розглянути колекції комах . 2.        Заповнити таблицю «Адаптації ссавців». 3.        Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища». 4.        Дайте відповіді на запитання. Висновок про виконану роботу. ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ з теми « Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування » 1. Інструктаж з техніки безпеки 2. Теоретичні відомості Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вуз...