Перейти до основного вмісту

 96 трактористів. Хімія.Урок №48.(105)

Для дистанційників.

Зворотній зв'язок з викладачем:

1. Електронна адреса:damaskina.toma@ukr.net;

2. VIBER (0951827836) Надсилати роботи

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1



Тема. ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКІСНОГО

СКЛАДУ СОЛЕЙ.

У робочому зошиті зробіть практичну роботу

Інструктаж з техніки безпеки

перед початком роботи:

-      одягніть спецодяг, застебніть його на всі ґудзики;

-      перевірте наявність і надійність посуду , приладів , матеріалів , необхідних для використання завдання;

-      починайте виконувати завдання тільки з дозволу викладача.

під час роботи:

-    хімічні речовини для досліду беріть точно в кількостях, передбачених методикою проведення досліду, або за вказівкою викладача;

-    перед тим, як узяти реактив, прочитайте етикетку на тарі;

-    насипайте або наливайте реактиви над лотком;

-    не зсипайте просипаний і не зливайте розлитий реактив назад у тару до основної кількості реактиву;

-    не пробуйте хімічні речовини на смак;

-    наливаючи рідини, тримайте посуд отвором від себе і не спрямовуйте його на сусідів;

-    нагрівайте пробірку поступово та рівномірно над полум’ям, тримаючи під кутом 45º, отвором вбік;

-    під час роботи в кабінеті не пийте воду і не вживайте їжу;

після закінчення роботи:

-    приведіть робоче місце до порядку;

-    ретельно вимийте руки з милом.

 


ХІД РОБОТИ

 

Хід роботи оформіть у вигляді таблиці (на розвороті двох сторінок):

 

Хід досліду

Спостереження

Рівняння реакцій

Висновки

 

 

 

 

 

 

Завдання 1.

             1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

              1.2.

 

Встановлення якісного складу солей.

-    в дві пробірки налийте невелику кількість розчину барій хлориду;

-    доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Ва2+ та аніонів Сl  в складі солі;

-    опишіть хід досліду;

-    запишіть спостереження та рівняння відповідних реакцій в молекулярній та йонній формах;

-    зробіть висновок, які реакції є якісними на іони барію та хлору.

 

-    в дві пробірки налийте невелику кількість розчину ферум (ІІ) сульфату;

-    доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Fe2+ та аніонів SO42  в складі солі;

-    опишіть хід досліду;

-    запишіть спостереження та рівняння відповідних реакцій в молекулярній та йонній формах;

-    зробіть висновок, які реакції є якісними на іони Fe2+ та SO42– .

 

Завдання 2.

Розпізнавання речовин.

-    в трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини ферум (ІІ) сульфату, ферум (ІІІ) хлориду та амоній хлориду;

-    встановіть вміст кожної пробірки, добравши необхідний реактив;

-    запишіть хід досліду, спостереження, відповідні рівняння реакцій в молекулярній та іонній формах;

-    у висновку укажіть номер пробірки та визначений розчин, відповідь обґрунтуйте.

 

Завдання 3.

Визначення вмісту пробірок.

-    в трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини барій хлориду, натрій карбонату, натрій ортофосфату;

-    запропонуйте спосіб визначення вмісту пробірок;

-    запишіть хід досліду, спостереження та рівняння відповідних реакцій;

-    зробіть висновок, які реакції є якісними на йони Ва2+ , СО32– , РО43–

 


ДОДАТОК 1

 

Якісні реакції на деякі йони в розчині

 

Формула йона

Реагент,

(діючий йон)

Зовнішній ефект

Катіони

Ag+

Сl

Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.

Ва2+

SO42–

Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.

Fe2+

OH

Зеленкуватий осад, що швидко буріє на повітрі.

Fe3+

OH

Бурий осад.

NH4+

OH

Запах амоніаку.

Аніони

Сl

Ag+

Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.

SO42–

Ва2+

Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.

РО43–

Ag+

Жовтий осад, розчинний у нітратній кислоті.

СО32–

H+

Бульбашки газу з шипінням, помутніння вапняної води.

SiO32–

H+

Білий драглистий осад, або загустіння розчину

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

  Директорська контрольна робота з біології і екології за ІІ семестр 2022-2023 н.р. (І курс) Для дистанційників.   Зворотній зв'язок з викладачем: 1. Електронна адреса: damaskina.toma@ukr.net; 2. VIBER (0951827836)  Надсилати роботи   І варіант. І. Оберіть одну правильну відповідь: 1. Віруси складаються із: а)целюлози та білків; б)ядра та цитоплазми; в)ДНК ТА РНК; г)білків. 2. Однією із функцій білків є: а)теплоізоляційна; б)осмотична; в)каталітична(ферментативна); г)кодування і збереження спадкової інформації. 3. Перший закон Менделя називають: а)законом домінування; б)законом розщеплення; в)законом незалежного комбінування ознак; г)законом рекомбінації.. ІІ. 1. Ділянка хромосоми, в якій розташований ген, називається: а)локусом; б)алелем; в)зиготою; г)фенотипом.      2. Спадковість—це -------------------------------------------------------------------------------------------------------- ІІІ.1.  Встановіть відповідність. 1.       Ген—це                         
 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї р-орбіталі відбувається у атома берилію при утворенні молекули ВеС1 2 .  Атом берилію утворює хімічні зв’язки у збудженому с

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 26.05.20. Група 92 електромонтерів. Урок №39. Тема. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. Домашнє завдання. 1 .Законспектуйте тему у робочий зошит. 2.Складіть міні-твір «Подорож води в біосфері», використовуючи  схему. 3. Дайте відповіді на питання закріплення(письмово). В останні століття з'явився новий чинник, що збільшує кількість вільних хімічних елементів, переважно газів і металів, на земній поверхні.  Людина. В. І. Вернадський Чи згодні ви з цим висловом? Чому? Вивчення нового матеріалу Як відомо, продуценти засвоюють енергію Сонця й залучають її в біогеохімічні цикли через процес фотосинтезу, який здійснюється переважно організмами, що мають хлорофіл.  Процеси фотосинтезу тривають уже понад 1,5 млрд років і, здавалось, хімічні елементи, що беруть участь у цих процесах, повинні були б уже давно вичерпатись. Однак цього, як ви знаєте, не відбувається. Насправді всі потрібні для підтримання життя речовини не вич