Перейти до основного вмісту

 96 трактористів. Хімія.Урок №48.(105)

Для дистанційників.

Зворотній зв'язок з викладачем:

1. Електронна адреса:damaskina.toma@ukr.net;

2. VIBER (0951827836) Надсилати роботи

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1



Тема. ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКІСНОГО

СКЛАДУ СОЛЕЙ.

У робочому зошиті зробіть практичну роботу

Інструктаж з техніки безпеки

перед початком роботи:

-      одягніть спецодяг, застебніть його на всі ґудзики;

-      перевірте наявність і надійність посуду , приладів , матеріалів , необхідних для використання завдання;

-      починайте виконувати завдання тільки з дозволу викладача.

під час роботи:

-    хімічні речовини для досліду беріть точно в кількостях, передбачених методикою проведення досліду, або за вказівкою викладача;

-    перед тим, як узяти реактив, прочитайте етикетку на тарі;

-    насипайте або наливайте реактиви над лотком;

-    не зсипайте просипаний і не зливайте розлитий реактив назад у тару до основної кількості реактиву;

-    не пробуйте хімічні речовини на смак;

-    наливаючи рідини, тримайте посуд отвором від себе і не спрямовуйте його на сусідів;

-    нагрівайте пробірку поступово та рівномірно над полум’ям, тримаючи під кутом 45º, отвором вбік;

-    під час роботи в кабінеті не пийте воду і не вживайте їжу;

після закінчення роботи:

-    приведіть робоче місце до порядку;

-    ретельно вимийте руки з милом.

 


ХІД РОБОТИ

 

Хід роботи оформіть у вигляді таблиці (на розвороті двох сторінок):

 

Хід досліду

Спостереження

Рівняння реакцій

Висновки

 

 

 

 

 

 

Завдання 1.

             1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

              1.2.

 

Встановлення якісного складу солей.

-    в дві пробірки налийте невелику кількість розчину барій хлориду;

-    доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Ва2+ та аніонів Сl  в складі солі;

-    опишіть хід досліду;

-    запишіть спостереження та рівняння відповідних реакцій в молекулярній та йонній формах;

-    зробіть висновок, які реакції є якісними на іони барію та хлору.

 

-    в дві пробірки налийте невелику кількість розчину ферум (ІІ) сульфату;

-    доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви, за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Fe2+ та аніонів SO42  в складі солі;

-    опишіть хід досліду;

-    запишіть спостереження та рівняння відповідних реакцій в молекулярній та йонній формах;

-    зробіть висновок, які реакції є якісними на іони Fe2+ та SO42– .

 

Завдання 2.

Розпізнавання речовин.

-    в трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини ферум (ІІ) сульфату, ферум (ІІІ) хлориду та амоній хлориду;

-    встановіть вміст кожної пробірки, добравши необхідний реактив;

-    запишіть хід досліду, спостереження, відповідні рівняння реакцій в молекулярній та іонній формах;

-    у висновку укажіть номер пробірки та визначений розчин, відповідь обґрунтуйте.

 

Завдання 3.

Визначення вмісту пробірок.

-    в трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини барій хлориду, натрій карбонату, натрій ортофосфату;

-    запропонуйте спосіб визначення вмісту пробірок;

-    запишіть хід досліду, спостереження та рівняння відповідних реакцій;

-    зробіть висновок, які реакції є якісними на йони Ва2+ , СО32– , РО43–

 


ДОДАТОК 1

 

Якісні реакції на деякі йони в розчині

 

Формула йона

Реагент,

(діючий йон)

Зовнішній ефект

Катіони

Ag+

Сl

Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.

Ва2+

SO42–

Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.

Fe2+

OH

Зеленкуватий осад, що швидко буріє на повітрі.

Fe3+

OH

Бурий осад.

NH4+

OH

Запах амоніаку.

Аніони

Сl

Ag+

Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах.

SO42–

Ва2+

Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах.

РО43–

Ag+

Жовтий осад, розчинний у нітратній кислоті.

СО32–

H+

Бульбашки газу з шипінням, помутніння вапняної води.

SiO32–

H+

Білий драглистий осад, або загустіння розчину

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 28.04.2020. Група 92 електромонтерів. Урок №35 Тема. Типи звязків між популяціями різних видів в екосистемах. Домашнє завдання. 1. Дайте означення понять трофічний рівень, трофічний ланцюг, трофічна сітка. 2. Схарактеризуйте типи зв'язків між популяціями різних видів в екосистемах. 3. Наведіть власні приклади таких зв‘язків. 4. На закріплення п роаналізуйте наведену трофічну сітку й дайте відповіді на запитання: Які організми розміщені на першому трофічному рівні?  На якому трофічному рівні розміщені миша та коник?  Які організми живляться рослиноїдними тваринами? Трофічні зв'язки.   Ці зв'язки виникають тоді, коли організми одного виду живляться організмами іншого (живими особинами, їхніми рештками або продуктами їхньої життєдіяльності). Функціонування екосистеми пов'язане з перетворенням енергії. Основним джерелом енергії більшості екосистем є сонячне світло, яке фототрофи перетворюють на енергію хімічних зв'яз...
  23.03.2021. 95 трактористів. Біологія і екологія. Урок №46. Тема. Практична робота №3 "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовища існування" Зробити  звіт  практичної роботи у робочому зошиті. 1.        Розглянути колекції комах . 2.        Заповнити таблицю «Адаптації ссавців». 3.        Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища». 4.        Дайте відповіді на запитання. Висновок про виконану роботу. ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ з теми « Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування » 1. Інструктаж з техніки безпеки 2. Теоретичні відомості Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вуз...