96 трактористів. Хімія.Урок №48.(105)
Для дистанційників.
Зворотній зв'язок з викладачем:
1. Електронна адреса:damaskina.toma@ukr.net;
2. VIBER (0951827836) Надсилати роботи
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1
| |
|
Тема. ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКІСНОГОСКЛАДУ СОЛЕЙ.
|
У робочому зошиті зробіть практичну роботу |
Інструктаж з техніки безпеки
перед початком роботи:
- одягніть спецодяг, застебніть
його на всі ґудзики;
- перевірте наявність і надійність
посуду , приладів , матеріалів , необхідних для використання завдання;
- починайте виконувати завдання
тільки з дозволу викладача.
під час роботи:
- хімічні речовини для досліду
беріть точно в кількостях, передбачених методикою проведення досліду, або за
вказівкою викладача;
- перед тим, як узяти реактив, прочитайте
етикетку на тарі;
- насипайте або наливайте реактиви
над лотком;
- не зсипайте просипаний і не
зливайте розлитий реактив назад у тару до основної кількості реактиву;
- не пробуйте хімічні речовини на
смак;
- наливаючи рідини, тримайте посуд
отвором від себе і не спрямовуйте його на сусідів;
- нагрівайте пробірку поступово та
рівномірно над полум’ям, тримаючи під кутом 45º, отвором вбік;
- під час роботи в кабінеті не
пийте воду і не вживайте їжу;
після закінчення роботи:
- приведіть робоче місце до порядку;
- ретельно вимийте руки з милом.
ХІД РОБОТИ
Хід роботи оформіть у вигляді таблиці (на розвороті двох
сторінок):
Хід досліду |
Спостереження |
Рівняння реакцій |
Висновки |
|
|
|
|
Завдання 1. 1.1. 1.2. |
Встановлення якісного складу солей. - в дві пробірки налийте невелику кількість
розчину барій хлориду; - доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви,
за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Ва2+ та
аніонів Сl– в складі солі; - опишіть хід досліду; - запишіть спостереження та рівняння відповідних
реакцій в молекулярній та йонній формах; - зробіть висновок, які реакції є якісними на іони
барію та хлору. - в дві пробірки налийте невелику кількість
розчину ферум (ІІ) сульфату; - доберіть та додайте до кожної пробірки реактиви,
за допомогою яких можна встановити наявність катіонів Fe2+ та аніонів SO42– в складі солі; - опишіть хід досліду; - запишіть спостереження та рівняння відповідних
реакцій в молекулярній та йонній формах; - зробіть висновок, які реакції є якісними на іони
Fe2+ та SO42– . |
Завдання 2. |
Розпізнавання речовин. - в трьох пронумерованих пробірках знаходяться розчини
ферум (ІІ) сульфату, ферум (ІІІ) хлориду та амоній хлориду; - встановіть вміст кожної
пробірки, добравши необхідний реактив; - запишіть хід досліду, спостереження, відповідні
рівняння реакцій в молекулярній та іонній формах; - у висновку укажіть номер пробірки та визначений
розчин, відповідь обґрунтуйте. |
Завдання 3. |
Визначення вмісту пробірок. - в трьох пронумерованих пробірках знаходяться
розчини барій хлориду, натрій карбонату, натрій ортофосфату; - запропонуйте спосіб визначення вмісту пробірок; - запишіть хід досліду, спостереження та рівняння
відповідних реакцій; - зробіть висновок, які реакції є якісними на йони
Ва2+ , СО32– , РО43– |
ДОДАТОК 1
Якісні реакції на
деякі йони в розчині
Формула йона |
Реагент, (діючий йон) |
Зовнішній ефект |
|
Катіони |
Ag+ |
Сl– |
Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах. |
Ва2+ |
SO42– |
Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах. |
|
Fe2+ |
OH– |
Зеленкуватий осад, що швидко буріє на повітрі. |
|
Fe3+ |
OH– |
Бурий осад. |
|
NH4+ |
OH– |
Запах амоніаку. |
|
Аніони |
Сl– |
Ag+ |
Білий сирнистий осад, нерозчинний в кислотах. |
SO42– |
Ва2+ |
Білий кристалічний осад, нерозчинний в кислотах. |
|
РО43– |
Ag+ |
Жовтий осад, розчинний у нітратній кислоті. |
|
СО32– |
H+ |
Бульбашки газу з шипінням, помутніння вапняної води. |
|
SiO32– |
H+ |
Білий драглистий осад, або загустіння розчину |
Коментарі
Дописати коментар