Перейти до основного вмісту

 31.10.2022.

97 трактористів. Хімія. Урок №23.

Продовжуємо тему "Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму продукту реакції, реагент якої містить певну частку домішок"

У робочий зошит законспектуйте розв'язання задач

Вправа 1. Обчисліть масу фенолу, що прореагував із бромною водою масою 300 мл і масовою часткою брому 2%.

Відомо: m(розчину)=300 г, ω(Br2)=2%

Знайти: m(С6Н5OH)—?

Розв’язання

m(Br2)=(ω(Br2)•m(розчину)):100%=(2%•300 г):100%=6 г

M(Br2)=160 г/моль

v(Br2)=m(Br2):M(Br2)=6 г : 160 г/моль=0,0375 моль

Запишемо рівняння реакції:

C6H5OH + 3Br2 -> C6H2Br3OH + 3HBr

За хімічним рівнянням v(C6H5ОH):v(Br2)=1:3, тому 

v(С6Н5OH)=v(Br2):3=0,0375 моль:3=0,0125 моль

M(C6H5OH)=94 г/моль

m6H5OH)=v(С6H5OH)M(C6H5OH)=0,0125 моль • 94 г/моль=1,175 г

Відповідь: 1,175 г

 

Вправа 2.  З натрієм взаємодіють: а) фенол масою 9,4 г; б) етанол масою 9,2 г. У якій з реакцій виділиться більший об’єм водню (н.у.)?

Відповідь: у випадку б)

а) Відомо: m(C6H5ОH)=9,4 г

Знайти: v(H2)-?

Розв'язання

І спосіб

M(C6H5OH)=94 г/моль

v(C6H5OH)=m(C6H5OH):M(C6H5OH)=9,4 г : 94 г/моль=0,1 моль

Записуємо рівняння реакції:

2C6H5OH + 2Na -> 2C6H5ONa + H2

За хімічним рівнянням v(C6H5OH):v(H2)=2:1, тому

v(H2)=v(C6H5OH):2=0,1 моль:2=0,05 моль

V(H2)=v(H2)•VM=0,05 моль•22,4 л/моль=1,12 л

ІІ спосіб

Записуємо рівняння реакції:

9,4 г                               х л

2C6H5OH + 2Na -> 2C6H5ONa + H2

188 г                               22,4 л

M(C6H5OН)=94 г/моль, маса 1 моль=94 г, а маса 2 моль=188 г

За н.у. 1 моль газу займає об'єм 22,4 л

х=V(H2)=9,4 г • 22,4 л : 188 г=1,12 л

Відповідь: 1,12 л

бВідомо: m(C2H5ОH)=9,2 г

Знайти: v(H2)-?

Розв'язання

І спосіб

M(C2H5OH)=46 г/моль

v(C2H5OH)=m(C2H5OH):M(C2H5OH)=9,2 г : 46 г/моль=0,2 моль

Записуємо рівняння реакції:

2C2H5OH + 2Na -> 2C2H5ONa + H2

За хімічним рівнянням v(C2H5OH):v(H2)=2:1, тому

v(H2)=v(C2H5OH):2=0,2 моль:2=0,1 моль

V(H2)=v(H2)•VM=0,1 моль•22,4 л/моль=2,24 л

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 28.04.2020. Група 92 електромонтерів. Урок №35 Тема. Типи звязків між популяціями різних видів в екосистемах. Домашнє завдання. 1. Дайте означення понять трофічний рівень, трофічний ланцюг, трофічна сітка. 2. Схарактеризуйте типи зв'язків між популяціями різних видів в екосистемах. 3. Наведіть власні приклади таких зв‘язків. 4. На закріплення п роаналізуйте наведену трофічну сітку й дайте відповіді на запитання: Які організми розміщені на першому трофічному рівні?  На якому трофічному рівні розміщені миша та коник?  Які організми живляться рослиноїдними тваринами? Трофічні зв'язки.   Ці зв'язки виникають тоді, коли організми одного виду живляться організмами іншого (живими особинами, їхніми рештками або продуктами їхньої життєдіяльності). Функціонування екосистеми пов'язане з перетворенням енергії. Основним джерелом енергії більшості екосистем є сонячне світло, яке фототрофи перетворюють на енергію хімічних зв'яз...
  23.03.2021. 95 трактористів. Біологія і екологія. Урок №46. Тема. Практична робота №3 "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовища існування" Зробити  звіт  практичної роботи у робочому зошиті. 1.        Розглянути колекції комах . 2.        Заповнити таблицю «Адаптації ссавців». 3.        Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища». 4.        Дайте відповіді на запитання. Висновок про виконану роботу. ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ з теми « Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування » 1. Інструктаж з техніки безпеки 2. Теоретичні відомості Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вуз...