Перейти до основного вмісту

 29.10.2021.

93 електромонтерів. Біологія і екологія. Урок №11.

Тема. Контроль знань з теми «Адаптації»

Домашня робота.

Зробіть контрольну роботу у робочому зошиті. Варіант оберіть самостійно.

Варіант 1

Рівень 1 (3 б)

1.      Вставте пропущені слова у твердження.

Види із (1) шириною екологічної ніші (2) виживають за зміни умов і є екологічно (3).

А) 1 – малою, 2 – краще, 3 - непластисними

Б) 1 - великою, 2 – гірше, 3 – пластичними

В) 1 – малою, 2 – гірше, 3 – непластичними

Г)1 – великою, 2 – краще, 3 - пластичними

2.      Вкажіть екологічну групу організмів, які мешкають біля дна водойм:

А) бентос;                                                                 Б) нектон;

В) планктон;                                                             Г)  перифітон

3.      Фотоперіодизм у живих організмів забезпечує

А) здатність змінювати життєдіяльність відповідно до пори року

Б) зміну положення листків щодо висоти сонця над горизонтом

В) зміну пори року

Г) можливість реагувати на зміну інтенсивності фотосинтезу

Рівень 2. (3б)

1.      Установіть відповідність між екологічними групами гідробіонтів та їх представниками:

1 – планктон

2 – нектон

3 – нейстон

А – клопи-водомірки

Б – губки

В – медузи

Г – головоногі молюски

2.      Укажіть правильне поєднання організмів та їх адаптацій до низьких температур

1 – вухатий їжак

2 – глухар

3 – амеба протей

4 – лелека білий

А – міграції

Б – рухова активність вдень

В – зміна кормів за сезонами

Г – інцистування

Д – сплячка

Рівень 3(3б)1.Увідповідніть поняття з його змістом

1 адаптивний потенціал

2 екологічна пластичність

3 екологічна ніша

4 межі витривалості

А – місце виду в екоститемі

Б – сукупність значень екологічного фактора, за яких організм може жити

В – ефективність адаптації організму до нових умов

Г – місцина, в якій мешкає популяція

Д ступінь витривалості виду до зміни умов довкілля

3.      Увідповідніть рису організму й особливість наземно-повітряного середовища, пристосуванням до якої вона є.

1 довгий корінь

2 велика концентрація сахарози в циплоплазмі

3 широкі вухи

4 легкі крила

А – твердість грунту

Б – висока температура

В – заморозки

Г – низька густина повітря

Д нестача води

 

Рівень 4 (3 б)

1.      Слон і бегемот є великими тваринами, які живуть у спекотному кліматі, тоді як великий розмір характерний здебільшого для тварин холодних регіонів. Завдяки яким сосбливостям тіла вони переносять спеку?

2.      Наведіть приклади сезонних біоритмів у людини. доведіть, що вони мають адаптивне значення.

 

Варіант 2

Рівень 1 (3 б)

1.      Грутнове і водне середовища подібні

А) відсутністю кисню й більшою густиною повітря

Б) наявністю світла

В) залежністю умов від відстані до поверхні

Г) сталістю температурних умов буля поверхні

2.      Що з переліченого НЕ є життєвою формою

А) дерево                                                                  Б) чотирилапа тварина

В) личинка                                                               Г) двокрила тварина

3.      Вкажіть екологічну групу організмів, які населяють поверхневу плівку водойм:

А) бентос;                                                                 Б) нейстон;

В) планктон;                                                             Г) перифітон

 

 

Рівень 2 (3 б)

1.      Установіть правильне поєднання тварин та їхніх адаптацій до існування в посушливих місцях

1 – комахи

2 – антилопи

3 – тушканчики

А – міграції

Б – активність темної пори доби

В – активність світлої природи

Г – діапауза

2.      Укажіть правильне поєднання тварин та їх адаптацій до існування в ґрунті

1 – мокриця

2 – кріт

3 – сліпак

4 – дощовий черв’як

А – розвинені передні кінцівки

Б – розвинений шкіро-м’язовий мішок

В – розвинені різці

Г – наявність повітряних камер

Д – наявність присоски

Рівень 3(3 б)1. Увідповідніть спосіб терморегуляції й механізм, завдяки якому він впливає на температуру тіла.

1 потовиділення

2 настовбучування піря

3 робота м'язів

4  зміна пози

А – виділення теплоти як побічного продукту хімічної реації

Б – зміна площі тіла, що контактує з довкіллям

В – збільшення тепловтрат при окисненні поживних речовин

Г – збільшення теплоізоляційного прошарку повітря

Д витрати теплової енегії на випаровування води

2.Увідповідніть адаптацію та середовище існування, для організмів якого вона характерна

1 висока плодовитість

2 копальні кінцівки

3 здатність поглинати розвинений кисень

4 крила

А – наземно-повітряне

Б – водне

В – грунтове

Г – інший організм

 

Рівень 4 (3 б)

1.      Поясніть, чому вільні екологічні ніші найперше заселяються саме екологічно пластичними видами?

2.      Тривалий час у медицині панувала думка, що всі бактерії і організмі людини «погані» й спричиняють захворювання. Чому наразі цю точку зору не вважають слушною? Які наслідки відсутності чи зміни бактеріальної мікрофлори людини?

 

 

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...
    4 .12.2023. 97 трактористів. Хімія.Урок №18(78) Тема. Гідроліз солей. На окремих аркушах законспектуйте тему(зверніть увагу на матеріал, який помічено темним кольором) . Оформіть лабораторну роботу. На закріплення дайте відповідь на питання(письмово) 4. Укажіть сіль, утворену сильною основою та слабкою кислотою. А  LiCl Б  K 2 SO 3 В  KNO 3 Г  ВаСl 2 5. Позначте сіль, розчин якої матиме лужну реакцію. А  KCl Б  Na 2 S В  NaNO 3 Г  Na 2 SO 4 6. Позначте сіль, розчин якої матиме кислотну реакцію. А  NH 4 NO 3 Б  (NH 4 ) 2 S В  (NH 4 ) 2 CO 3 Г  (NH 4 ) 2 SO 3 З воротній зв'язок з викладачем: 1. Електронна адреса: damaskina.toma@ukr.net; 2. VIBER (0951827836)  Надсилати роботи   1.Гідроліз солей  —  це реакції обміну йонів солі з водою, унаслідок чого утворюється слабкий електроліт. Сіль є продуктом взаємодії основи з кислотою. Залежно від їхньої сили, розрізняють чотири типи солей, утворених:...
  15.11.2021. 5 кухар;пекар. Хімія. Урок №18. Тестування з теми: "Хімічний зв'язок і будова речовини" Домашнє завдання. У робочому зошиті зробіть контрольну роботу (варіант оберіть самостійно) Варіант 1 І .  1 .  Між атомами хімічних елементів зі значною різницею електронегативностей виникає зв’язок: А) йонний; Б) ковалентний неполярний;   В) водневий; Г) ковалентний полярний; 2. У калій гідроксиді хімічний зв’язок: А) ковалентний полярний і ковалентний неполярний; Б) йонний і ковалентний полярний; В) ковалентний полярний і йонний;  Г) йонний і ковалентний неполярний. ІІ .   1 .Укажіть ознаки речовин з йонним типом хімічного зв’язку: А) рідини з високими температурами кипіння; Б) рідини з низькими температурами кипіння; В) кристалічні речовини з низькими температурами плавлення; Г) кристалічні речовини з високими температурами плавлення. 2.   Виберіть рядок, в якому перелічені сполуки з йонним хімі...