Перейти до основного вмісту

 29.10.2021.

93 електромонтерів. Біологія і екологія. Урок №11.

Тема. Контроль знань з теми «Адаптації»

Домашня робота.

Зробіть контрольну роботу у робочому зошиті. Варіант оберіть самостійно.

Варіант 1

Рівень 1 (3 б)

1.      Вставте пропущені слова у твердження.

Види із (1) шириною екологічної ніші (2) виживають за зміни умов і є екологічно (3).

А) 1 – малою, 2 – краще, 3 - непластисними

Б) 1 - великою, 2 – гірше, 3 – пластичними

В) 1 – малою, 2 – гірше, 3 – непластичними

Г)1 – великою, 2 – краще, 3 - пластичними

2.      Вкажіть екологічну групу організмів, які мешкають біля дна водойм:

А) бентос;                                                                 Б) нектон;

В) планктон;                                                             Г)  перифітон

3.      Фотоперіодизм у живих організмів забезпечує

А) здатність змінювати життєдіяльність відповідно до пори року

Б) зміну положення листків щодо висоти сонця над горизонтом

В) зміну пори року

Г) можливість реагувати на зміну інтенсивності фотосинтезу

Рівень 2. (3б)

1.      Установіть відповідність між екологічними групами гідробіонтів та їх представниками:

1 – планктон

2 – нектон

3 – нейстон

А – клопи-водомірки

Б – губки

В – медузи

Г – головоногі молюски

2.      Укажіть правильне поєднання організмів та їх адаптацій до низьких температур

1 – вухатий їжак

2 – глухар

3 – амеба протей

4 – лелека білий

А – міграції

Б – рухова активність вдень

В – зміна кормів за сезонами

Г – інцистування

Д – сплячка

Рівень 3(3б)1.Увідповідніть поняття з його змістом

1 адаптивний потенціал

2 екологічна пластичність

3 екологічна ніша

4 межі витривалості

А – місце виду в екоститемі

Б – сукупність значень екологічного фактора, за яких організм може жити

В – ефективність адаптації організму до нових умов

Г – місцина, в якій мешкає популяція

Д ступінь витривалості виду до зміни умов довкілля

3.      Увідповідніть рису організму й особливість наземно-повітряного середовища, пристосуванням до якої вона є.

1 довгий корінь

2 велика концентрація сахарози в циплоплазмі

3 широкі вухи

4 легкі крила

А – твердість грунту

Б – висока температура

В – заморозки

Г – низька густина повітря

Д нестача води

 

Рівень 4 (3 б)

1.      Слон і бегемот є великими тваринами, які живуть у спекотному кліматі, тоді як великий розмір характерний здебільшого для тварин холодних регіонів. Завдяки яким сосбливостям тіла вони переносять спеку?

2.      Наведіть приклади сезонних біоритмів у людини. доведіть, що вони мають адаптивне значення.

 

Варіант 2

Рівень 1 (3 б)

1.      Грутнове і водне середовища подібні

А) відсутністю кисню й більшою густиною повітря

Б) наявністю світла

В) залежністю умов від відстані до поверхні

Г) сталістю температурних умов буля поверхні

2.      Що з переліченого НЕ є життєвою формою

А) дерево                                                                  Б) чотирилапа тварина

В) личинка                                                               Г) двокрила тварина

3.      Вкажіть екологічну групу організмів, які населяють поверхневу плівку водойм:

А) бентос;                                                                 Б) нейстон;

В) планктон;                                                             Г) перифітон

 

 

Рівень 2 (3 б)

1.      Установіть правильне поєднання тварин та їхніх адаптацій до існування в посушливих місцях

1 – комахи

2 – антилопи

3 – тушканчики

А – міграції

Б – активність темної пори доби

В – активність світлої природи

Г – діапауза

2.      Укажіть правильне поєднання тварин та їх адаптацій до існування в ґрунті

1 – мокриця

2 – кріт

3 – сліпак

4 – дощовий черв’як

А – розвинені передні кінцівки

Б – розвинений шкіро-м’язовий мішок

В – розвинені різці

Г – наявність повітряних камер

Д – наявність присоски

Рівень 3(3 б)1. Увідповідніть спосіб терморегуляції й механізм, завдяки якому він впливає на температуру тіла.

1 потовиділення

2 настовбучування піря

3 робота м'язів

4  зміна пози

А – виділення теплоти як побічного продукту хімічної реації

Б – зміна площі тіла, що контактує з довкіллям

В – збільшення тепловтрат при окисненні поживних речовин

Г – збільшення теплоізоляційного прошарку повітря

Д витрати теплової енегії на випаровування води

2.Увідповідніть адаптацію та середовище існування, для організмів якого вона характерна

1 висока плодовитість

2 копальні кінцівки

3 здатність поглинати розвинений кисень

4 крила

А – наземно-повітряне

Б – водне

В – грунтове

Г – інший організм

 

Рівень 4 (3 б)

1.      Поясніть, чому вільні екологічні ніші найперше заселяються саме екологічно пластичними видами?

2.      Тривалий час у медицині панувала думка, що всі бактерії і організмі людини «погані» й спричиняють захворювання. Чому наразі цю точку зору не вважають слушною? Які наслідки відсутності чи зміни бактеріальної мікрофлори людини?

 

 

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 28.04.2020. Група 92 електромонтерів. Урок №35 Тема. Типи звязків між популяціями різних видів в екосистемах. Домашнє завдання. 1. Дайте означення понять трофічний рівень, трофічний ланцюг, трофічна сітка. 2. Схарактеризуйте типи зв'язків між популяціями різних видів в екосистемах. 3. Наведіть власні приклади таких зв‘язків. 4. На закріплення п роаналізуйте наведену трофічну сітку й дайте відповіді на запитання: Які організми розміщені на першому трофічному рівні?  На якому трофічному рівні розміщені миша та коник?  Які організми живляться рослиноїдними тваринами? Трофічні зв'язки.   Ці зв'язки виникають тоді, коли організми одного виду живляться організмами іншого (живими особинами, їхніми рештками або продуктами їхньої життєдіяльності). Функціонування екосистеми пов'язане з перетворенням енергії. Основним джерелом енергії більшості екосистем є сонячне світло, яке фототрофи перетворюють на енергію хімічних зв'яз...
  23.03.2021. 95 трактористів. Біологія і екологія. Урок №46. Тема. Практична робота №3 "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовища існування" Зробити  звіт  практичної роботи у робочому зошиті. 1.        Розглянути колекції комах . 2.        Заповнити таблицю «Адаптації ссавців». 3.        Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища». 4.        Дайте відповіді на запитання. Висновок про виконану роботу. ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ з теми « Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування » 1. Інструктаж з техніки безпеки 2. Теоретичні відомості Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вуз...