Перейти до основного вмісту

 7.05.2021.

21 кухарів. Біологія і екологія.

Уроки №49-50.

Тема уроку №49. Фотоперіодизм та його адаптивне значення.

Перегляньте відео, повторіть раніше пройдену тему.



Тема уроку №50.

Тема.Практична робота "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовищ існування"

У робочому зошиті оформіть практичну роботу:

- заповніть таблиці, у висновках дати відповіді на питання(наприкінці картки)

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
з теми «
Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування»

1. Інструктаж з техніки безпеки

2. Зміст звіту практичної роботи

1.      Розглянути колекції комах.

2.      Заповнити таблицю «Адаптації ссавців».

3.      Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища».

4.      Дайте відповіді на запитання.

Висновок про виконану роботу.

3. Теоретичні відомості

Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вузькому значенні адаптація  це спеціальні властивості, які зумовлюють виживання та успішність розмноження організмів у певних умовах існування. Адаптація завжди є відносним поняттям, оскільки вона характерна для певних організмів, що мешкають у певних умовах. Із змінами умов існування певне адаптаційне пристосування втрачає свій початковий зміст, що й зумовлює її відносність. Адаптації можливі лише при наявності у відповідних організмів певних онтогенетичних передумов.

Біологіческая адаптація (від лат. adaptatio  пристосування)  розвиток будь-якої ознаки, який сприяє виживанню виду і його розмноженню.

Адаптації можуть бути морфологічними, фізіологічними або поведінковими.


Заповнити таблицю.

Адаптації ссавців

Представник

Середовище існування

Спосіб пересування

Живлення

Інші адаптивні пристосування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





  Поясніть.

Гусінь одного з видів метеликів живе на листках двох кольорів зеленого та сірого. На зелених зустрічаються переважно зелені особини, а на сірих сірі. Запропонуйте можливі пояснення цього явища та досліди щодо його перевірки.

  Заповніть таблицю.

Таблиця  Пристосування організмів до навколишнього середовища

Приклад живих організмів

Пристосувальне значення

Адаптивні ознаки

Тип адаптації

Сонечко

 

 

 

Акула біла

 

 

 

Заяць-біляк

 

 

 

Беззубка

 

 

 

Зебра

 

 

 

Барбарис звичайний

 

 

 

 

Дайте відповіді на запитання.

1.  Що таке захисне забарвлення?

2.  У чому полягає суть мімікрії?

3.  Які види мімікрії ви знаєте?


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

  Директорська контрольна робота з біології і екології за ІІ семестр 2022-2023 н.р. (І курс) Для дистанційників.   Зворотній зв'язок з викладачем: 1. Електронна адреса: damaskina.toma@ukr.net; 2. VIBER (0951827836)  Надсилати роботи   І варіант. І. Оберіть одну правильну відповідь: 1. Віруси складаються із: а)целюлози та білків; б)ядра та цитоплазми; в)ДНК ТА РНК; г)білків. 2. Однією із функцій білків є: а)теплоізоляційна; б)осмотична; в)каталітична(ферментативна); г)кодування і збереження спадкової інформації. 3. Перший закон Менделя називають: а)законом домінування; б)законом розщеплення; в)законом незалежного комбінування ознак; г)законом рекомбінації.. ІІ. 1. Ділянка хромосоми, в якій розташований ген, називається: а)локусом; б)алелем; в)зиготою; г)фенотипом.      2. Спадковість—це -------------------------------------------------------------------------------------------------------- ІІІ.1.  Встановіть відповідність. 1.       Ген—це                         
 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї р-орбіталі відбувається у атома берилію при утворенні молекули ВеС1 2 .  Атом берилію утворює хімічні зв’язки у збудженому с

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 26.05.20. Група 92 електромонтерів. Урок №39. Тема. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. Домашнє завдання. 1 .Законспектуйте тему у робочий зошит. 2.Складіть міні-твір «Подорож води в біосфері», використовуючи  схему. 3. Дайте відповіді на питання закріплення(письмово). В останні століття з'явився новий чинник, що збільшує кількість вільних хімічних елементів, переважно газів і металів, на земній поверхні.  Людина. В. І. Вернадський Чи згодні ви з цим висловом? Чому? Вивчення нового матеріалу Як відомо, продуценти засвоюють енергію Сонця й залучають її в біогеохімічні цикли через процес фотосинтезу, який здійснюється переважно організмами, що мають хлорофіл.  Процеси фотосинтезу тривають уже понад 1,5 млрд років і, здавалось, хімічні елементи, що беруть участь у цих процесах, повинні були б уже давно вичерпатись. Однак цього, як ви знаєте, не відбувається. Насправді всі потрібні для підтримання життя речовини не вич