Перейти до основного вмісту

 7.05.2021.

21 кухарів. Біологія і екологія.

Уроки №49-50.

Тема уроку №49. Фотоперіодизм та його адаптивне значення.

Перегляньте відео, повторіть раніше пройдену тему.



Тема уроку №50.

Тема.Практична робота "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовищ існування"

У робочому зошиті оформіть практичну роботу:

- заповніть таблиці, у висновках дати відповіді на питання(наприкінці картки)

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
з теми «
Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування»

1. Інструктаж з техніки безпеки

2. Зміст звіту практичної роботи

1.      Розглянути колекції комах.

2.      Заповнити таблицю «Адаптації ссавців».

3.      Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища».

4.      Дайте відповіді на запитання.

Висновок про виконану роботу.

3. Теоретичні відомості

Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вузькому значенні адаптація  це спеціальні властивості, які зумовлюють виживання та успішність розмноження організмів у певних умовах існування. Адаптація завжди є відносним поняттям, оскільки вона характерна для певних організмів, що мешкають у певних умовах. Із змінами умов існування певне адаптаційне пристосування втрачає свій початковий зміст, що й зумовлює її відносність. Адаптації можливі лише при наявності у відповідних організмів певних онтогенетичних передумов.

Біологіческая адаптація (від лат. adaptatio  пристосування)  розвиток будь-якої ознаки, який сприяє виживанню виду і його розмноженню.

Адаптації можуть бути морфологічними, фізіологічними або поведінковими.


Заповнити таблицю.

Адаптації ссавців

Представник

Середовище існування

Спосіб пересування

Живлення

Інші адаптивні пристосування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





  Поясніть.

Гусінь одного з видів метеликів живе на листках двох кольорів зеленого та сірого. На зелених зустрічаються переважно зелені особини, а на сірих сірі. Запропонуйте можливі пояснення цього явища та досліди щодо його перевірки.

  Заповніть таблицю.

Таблиця  Пристосування організмів до навколишнього середовища

Приклад живих організмів

Пристосувальне значення

Адаптивні ознаки

Тип адаптації

Сонечко

 

 

 

Акула біла

 

 

 

Заяць-біляк

 

 

 

Беззубка

 

 

 

Зебра

 

 

 

Барбарис звичайний

 

 

 

 

Дайте відповіді на запитання.

1.  Що таке захисне забарвлення?

2.  У чому полягає суть мімікрії?

3.  Які види мімікрії ви знаєте?


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...
    4 .12.2023. 97 трактористів. Хімія.Урок №18(78) Тема. Гідроліз солей. На окремих аркушах законспектуйте тему(зверніть увагу на матеріал, який помічено темним кольором) . Оформіть лабораторну роботу. На закріплення дайте відповідь на питання(письмово) 4. Укажіть сіль, утворену сильною основою та слабкою кислотою. А  LiCl Б  K 2 SO 3 В  KNO 3 Г  ВаСl 2 5. Позначте сіль, розчин якої матиме лужну реакцію. А  KCl Б  Na 2 S В  NaNO 3 Г  Na 2 SO 4 6. Позначте сіль, розчин якої матиме кислотну реакцію. А  NH 4 NO 3 Б  (NH 4 ) 2 S В  (NH 4 ) 2 CO 3 Г  (NH 4 ) 2 SO 3 З воротній зв'язок з викладачем: 1. Електронна адреса: damaskina.toma@ukr.net; 2. VIBER (0951827836)  Надсилати роботи   1.Гідроліз солей  —  це реакції обміну йонів солі з водою, унаслідок чого утворюється слабкий електроліт. Сіль є продуктом взаємодії основи з кислотою. Залежно від їхньої сили, розрізняють чотири типи солей, утворених:...
 19.02.2021. 92 електромонтерів. Хімія. Урок №25. Домашнє завдання.  У робочий зошит коротко запишіть 12 принціпів "зеленої хімії". На закріплення усно дайте відповіді на питання самоконтролю(кінець теми) Тема.  «ЗЕЛЕНА» ХІМІЯ: СУЧАСНІ ЗАВДАННЯ ПЕРЕД ХІМІЧНОЮ НАУКОЮ ТА ХІМІЧНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ «Зелену» хімію розглядають як суспільний рух і науковий напрям, що пропонує розвиток технологій, які використовують більш ефективні хімічні реакції. Вона пов'язана з «відкриттям, розробкою та застосуванням хімічних процесів, що зменшують або вилучають використання й утворення шкідливих речовин». Так трактує поняття «“зелена” хімія» Міжнародна спілка теоретичної та практичної хімії IUPAC. Упродовж розвитку хімії як науки її основними завданнями були пошук і синтез корисних речовин і матеріалів із заданими властивостями з метою розвитку економіки. Саме це спричинило екологічні проблеми, які й нині турбують людство. «Зелена» хімія пропонує два напрями розвитку: перший — це переробка, утилі...