Перейти до основного вмісту

 7. 05.2021.

5 МСТУ. Хімія.

Урок №63.   

У робочий зошит запишить основні аспекти теми. На закріплення перегляньте відео.

                       Навчальний проект 

Тема: Виготовлення  3 D- моделей молекул органічних сполук.

Мета: навчитися виготовляти моделі ізомерів алканів та інших  поширених органічних сполук,  закріпити знання про їх просторову будову .

Тип проекту: короткотривалий, індивідуальний.

Етапи реалізації проекту.

1.     Ознайомлення з інструкцією по виготовленню моделей сполук.

2.     Виготовлення кулестрижневих моделей метану, етану, бутану, 2-метилпропану.

3.     Складання структурних формул 5 органічних сполук ( по бажанню з будь-якого класу органічних сполук)

4.     Виготовлення кулестрижневих моделей 5 обраних  сполук.

5.     Заповнення таблиці-звіту.

6.     Розкрити значення моделювання в органічній хімії.

7.     Підготовка презентації виготовлених моделей.

 

Інструкція по виготовленню моделей

Фізичні молекулярні моделі поряд з комп’ютерними 3D моделями хімічних сполук, дають наочне уявлення про взаємне просторове розташування атомів, що входять у молекулу.
Молекулярні моделі використовуються
при необхідності просторового аналізу молекулярних структур, у випадках, коли по структурній формулі – проекції структури молекули на площину – важко або неможливо уявити і проаналізувати просторово розташування атомів або оцінити вплив взаємного розташування атомів та їх взаємодії.

Для виготовлення моделей  можна використовувати конструктор по виготовленню молекул або слід обрати зручний матеріал,такий як пластилин чи глина. Для демонстрації зв’язків можна використати сірники або заздалегідь підготувати однакової довжини смужки з мідного дроту чи деревини. Необхідно вказати яким кольором будуть зафарбовані атоми карбону, гідрогену, оксисену та нітрогену. Бажано для атомів карбону обрати чорний колір, для атомів гідрогену-білий, оксисену-червоний а для атомів нітрогену – синій колір. Згідно валентності поєднати атоми зв’язками.


Моделі метану, етану, бутану, 2-метилпропану.

 


                               Метан                                                   Етан


                          



                                       Бутан                                            2-метилпропан

Кулестрижневі й масштабні моделі молекул метану, етану, бутану, 2-метилпропану.

 

 

 



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 28.04.2020. Група 92 електромонтерів. Урок №35 Тема. Типи звязків між популяціями різних видів в екосистемах. Домашнє завдання. 1. Дайте означення понять трофічний рівень, трофічний ланцюг, трофічна сітка. 2. Схарактеризуйте типи зв'язків між популяціями різних видів в екосистемах. 3. Наведіть власні приклади таких зв‘язків. 4. На закріплення п роаналізуйте наведену трофічну сітку й дайте відповіді на запитання: Які організми розміщені на першому трофічному рівні?  На якому трофічному рівні розміщені миша та коник?  Які організми живляться рослиноїдними тваринами? Трофічні зв'язки.   Ці зв'язки виникають тоді, коли організми одного виду живляться організмами іншого (живими особинами, їхніми рештками або продуктами їхньої життєдіяльності). Функціонування екосистеми пов'язане з перетворенням енергії. Основним джерелом енергії більшості екосистем є сонячне світло, яке фототрофи перетворюють на енергію хімічних зв'яз...
  23.03.2021. 95 трактористів. Біологія і екологія. Урок №46. Тема. Практична робота №3 "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовища існування" Зробити  звіт  практичної роботи у робочому зошиті. 1.        Розглянути колекції комах . 2.        Заповнити таблицю «Адаптації ссавців». 3.        Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища». 4.        Дайте відповіді на запитання. Висновок про виконану роботу. ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ з теми « Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування » 1. Інструктаж з техніки безпеки 2. Теоретичні відомості Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вуз...