Біологія і екологія.
15.06.2020.
Урок №43
Домашнє завдання.
Зробити контрольну роботу у робочому зошиті(варіант оберіть самостійно)
Контрольна робота з теми: «Екологія»
15.06.2020.
Урок №43
Домашнє завдання.
Зробити контрольну роботу у робочому зошиті(варіант оберіть самостійно)
Контрольна робота з теми: «Екологія»
Варіант 1
І.1. Основним об'єктом екологічних досліджень є:
а) екосистеми на різних рівнях організації;
б) середовище існування;
в) біосфера;
г) популяція.
2. Який розділ загальної екології вивчає організм та умови його існування, онтогенез, розмноження, інші життєві функції в певних умовах природного або штучно створеного середовища:
а) демекологія;
б) синекологія;
в) екосистемологія;
г) аутекологія.
3. Чинники, до яких організми змушені пристосовуватися, але вплинути на них зазвичай не можуть– це…
а) ресурси навколишнього середовища;
б) умови існування;
в) подразники;
г) екологічні явища.
ІІ.1. Людина має використовувати такі ресурси й у такій кількості, щоб відбувалося їх поступове відновлення внаслідок природних процесів:
а) принцип оновлення ресурсів;
б) принцип цілісності природи;
в) принцип рециклічності;
г) принцип завбачливості .
2. Виберіть правильні твердження:
а) Стенотерми – організми, пристосовані до відносно сталих температурних умов довкілля і які не витримують їх коливань (форель річкова трапляється в холодних гірських річках);
б) Зону пригнічення (зони песимуму, стресові зони) – значення чинника, за яких організми зберігають життєдіяльність, але не ростуть і не розмножуються; що більше значення чинника відхиляється від оптимальних, то сильніше пригнічується життєдіяльність особин;
в) Екологічні чинники – це усі природні компоненти й явища навколишнього середовища, що впливають на живі організми.
ІІІ. 1.. Заповнити таблицю.
Екологічні чинники
| ||
Абіотичні фактори
|
Біотичні фактори
|
Антропогенні фактори
|
IV.1. На конкретному прикладі доведіть комплексний вплив екологічних чинників на живий організм.
2. Чим стенобіонти відрізняються від еврибіонтів?
Контрольна робота
Тема: «Екологія»
Варіант 2
І.1. Шляхи й способи організації пізнавальної діяльності про характеристики (структуру, функціонування, розвиток тощо) екологічних об’єктів дослідження –це…
а) методи екології;
б) предмет екології;
в) завдання екології ;
г) об’єкт екології.
2. Вивчає різноманітні угруповання рослин, тварин, грибів, мікроорганізмів, трофічні зв’язки між ними, форми співіснування:
а) демекологія;
б) синекологія;
в) екосистемологія;
г) аутекологія.
3. Ріст рослин обмежується кількістю поживної речовини, що міститься в найменшій концентрації це-:
а) закон обмежувального чинника;
б) правило мінімуму;
в) закон взаємокомпенсації екологічних чинників ;
г) закон Гаузе.
ІІ.1. Чинники, що їх організми використовують, споживають, тим самим зменшуючи їхню кількість – це…
а) ресурси навколишнього середовища;
б) умови існування;
в) подразники;
г) екологічні явища.
2. Виберіть правильні твердження:
а) Демекологія досліджує властивості популяцій у конкретних умовах їх існування, динаміки, адаптації до природного середовища, внутрішньо- і міжвидові взаємовідносини.
б) Вимірювання –це отримання кількісних характеристик об’єктів і явищ.
в) Зона нормальної життєдіяльності (оптимум) – значення чинника, що є найсприятливішими для життєдіяльності організмів і за яких спостерігаються ріст й розмноження.
ІІІ.1. Заповніть таблицю.
Ознака
|
Пояснення
|
Об’єкти дослідження
| |
Предмет досліджень
| |
Структурні розділи екології
| |
Завдання екології
| |
Методи екологічних досліджень
| |
Зв’язки з іншими науками
| |
Функції (значення) екології
|
IV.1. Обґрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.
2. Яке значення та особливості екологічних чинників?
Коментарі
Дописати коментар