Перейти до основного вмісту

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія.
15.06.2020.
Урок №43
Домашнє завдання.
Зробити контрольну роботу у робочому зошиті(варіант оберіть самостійно)

Контрольна робота з теми: «Екологія»
Варіант 1
І.1. Основним об'єктом екологічних досліджень є:
а) екосистеми на різних рівнях організації;
б) середовище існування;
в) біосфера;
г) популяція.
       2. Який розділ загальної екології вивчає організм та умови його існування, онтогенез, розмноження, інші життєві функції в певних умовах природного або штучно створеного середовища:
               а) демекологія;
               б) синекологія;
               в) екосистемологія;
               г) аутекологія.
       3. Чинники, до яких організми змушені пристосовуватися, але вплинути на них зазвичай не можуть– це…
               а) ресурси навколишнього середовища;
               б) умови існування;
               в) подразники;
               г) екологічні явища.
ІІ.1. Людина має використовувати такі ресурси й у такій кількості, щоб відбувалося їх поступове відновлення внаслідок природних процесів:
               а) принцип оновлення ресурсів;
               б) принцип цілісності природи;
               в) принцип рециклічності;
               г) принцип завбачливості .
         2.  Виберіть правильні твердження:
а) Стенотерми  – організми, пристосовані до відносно сталих температурних умов довкілля і які не витримують їх коливань (форель річкова трапляється в холодних гірських річках);
б) Зону пригнічення (зони песимуму, стресові зони) – значення чинника, за яких організми зберігають життєдіяльність, але не ростуть і не розмножуються; що більше значення чинника відхиляється від оптимальних, то сильніше пригнічується життєдіяльність особин;
в) Екологічні чинники – це усі природні компоненти й явища навколишнього середовища, що впливають на живі організми.
ІІІ. 1.. Заповнити таблицю.
Екологічні чинники
Абіотичні фактори
Біотичні фактори
Антропогенні фактори






IV.1. На конкретному прикладі доведіть комплексний вплив екологічних чинників на живий організм.
2.  Чим стенобіонти відрізняються від еврибіонтів?



Контрольна робота
Тема: «Екологія»
Варіант 2
І.1. Шляхи й способи організації пізнавальної діяльності про характеристики (структуру, функціонування, розвиток тощо) екологічних об’єктів дослідження –це…
а) методи екології;
б) предмет екології;
в) завдання екології ;
г) об’єкт екології.
       2. Вивчає різноманітні угруповання рослин, тварин, грибів, мікроорганізмів, трофічні зв’язки між ними, форми співіснування:
               а) демекологія;
               б) синекологія;
               в) екосистемологія;
               г) аутекологія.
       3. Ріст рослин обмежується кількістю поживної речовини, що міститься в найменшій концентрації це-:
               а) закон обмежувального чинника;
               б) правило мінімуму;
               в) закон взаємокомпенсації екологічних чинників ;
               г) закон Гаузе.
       ІІ.1.  Чинники, що їх організми використовують, споживають, тим самим зменшуючи їхню кількість – це…
               а) ресурси навколишнього середовища;
               б) умови існування;
               в) подразники;
               г) екологічні явища.
         2. Виберіть правильні твердження:
а) Демекологія  досліджує властивості популяцій у конкретних умовах їх існування, динаміки, адаптації до природного середовища, внутрішньо- і міжвидові взаємовідносини.
б) Вимірювання –це отримання кількісних характеристик об’єктів і явищ.
в) Зона нормальної життєдіяльності (оптимум) – значення чинника, що є найсприятливішими для життєдіяльності організмів і за яких спостерігаються ріст й розмноження.
ІІІ.1. Заповніть таблицю.
Ознака
Пояснення
Об’єкти дослідження

Предмет досліджень

Структурні розділи екології

Завдання екології

Методи екологічних досліджень

Зв’язки з іншими науками

Функції (значення) екології


IV.1Обґрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.
2. Яке значення та особливості екологічних чинників?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 30 жовтня 2020. 94 трактористів. Хімія. Урок №12. Тема. Складання електронно-графічних схем утворення з в ’язків   ковалентного, йонного, металічного. Домашнє завдання: - у робочий зошит законспектуйте механізм утворення ковалентного(види гібридизації), йонного, металічного з в ’язків : - на закріплення: питання наприкінці теми(усно). 1.Ковалентний зв’язок Механізм утворення ковалентного зв’язку розглядають на прикладі утворення молекули водню: Н + Н = Н 2 ,                ΔН = -436 кДж/моль.  Збільшення електронної густини зближує ядра, виникає зв’язок між атомами, виділяється енергія. Хімічний зв ‘язок, який утворюється внаслідок узагальнення електронів взаємодіючих атомів (утворення спільної електронної пари), називають ковалентним.   Сполуки з ковалентним зв’язком називають  гомеополярними  або  атомними . sp -Гібридизація Гібридизація однієї  s -  та однієї ...

92 електромонтерів. Біологія і екологія.

Біологія і екологія. 28.04.2020. Група 92 електромонтерів. Урок №35 Тема. Типи звязків між популяціями різних видів в екосистемах. Домашнє завдання. 1. Дайте означення понять трофічний рівень, трофічний ланцюг, трофічна сітка. 2. Схарактеризуйте типи зв'язків між популяціями різних видів в екосистемах. 3. Наведіть власні приклади таких зв‘язків. 4. На закріплення п роаналізуйте наведену трофічну сітку й дайте відповіді на запитання: Які організми розміщені на першому трофічному рівні?  На якому трофічному рівні розміщені миша та коник?  Які організми живляться рослиноїдними тваринами? Трофічні зв'язки.   Ці зв'язки виникають тоді, коли організми одного виду живляться організмами іншого (живими особинами, їхніми рештками або продуктами їхньої життєдіяльності). Функціонування екосистеми пов'язане з перетворенням енергії. Основним джерелом енергії більшості екосистем є сонячне світло, яке фототрофи перетворюють на енергію хімічних зв'яз...
  23.03.2021. 95 трактористів. Біологія і екологія. Урок №46. Тема. Практична робота №3 "Визначення ознак адаптовності різних організмів до середовища існування" Зробити  звіт  практичної роботи у робочому зошиті. 1.        Розглянути колекції комах . 2.        Заповнити таблицю «Адаптації ссавців». 3.        Заповніть таблицю «Пристосування організмів до навколишнього середовища». 4.        Дайте відповіді на запитання. Висновок про виконану роботу. ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ з теми « Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування » 1. Інструктаж з техніки безпеки 2. Теоретичні відомості Більшість сучасних вчених визначають адаптацію як невід’ємну властивість життя. Адаптації можна вважати еволюційними пристосуваннями організму до середовища його існування, що постійно виникають, змінюються і зникають. У вуз...